Każdy właściciel firmy albo sklepu, który ma do zaoferowania klientom swoje produkty, powinien zastanowić się nad gazetką promocyjną. Ogromna konkurencja sprawia, że trudno jest się wyróżnić na rynku, więc należy stworzyć interesujące materiały promocyjne, na które potencjalni klienci chętnie zwrócą uwagę. Jak się do tego wziąć?
Niewątpliwie potrzebne są zdjęcia oferowanych produktów. Jesteś specjalistą w małej architekturze ogrodowej? Powinieneś zrobić zdjęcia altan, oczek wodnych i płotków, jakie wykonujesz. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości, tak by dostrzegalne były wszystkie detale i nie okazało się, iż artykuł z gazetki poważnie odbiega od tego, który mamy w naszym zakładzie. Kolejna sprawa to sam projekt gazetki. Gazetki promocyjne powinny być fachowo zaprojektowane, aby klient mógł sprawnie zorientować się, co oraz w jakiej cenie może zakupić. Cena ma być dobrze widoczna, ponieważ to ona w głównej mierze wpływa decyzję o zakupach. Zewnętrzna strona materiałów reklamowych nie może się obyć bez nazwy i loga marki. Tak samo jak cenę, te elementy również dobrze jest właściwie wyróżnić, aby nie umknęły uwadze odbiorcy mogli je zauważyć. Warto jest też zaznaczyć adresy sklepów, w jakich zakupimy przedstawione w gazetce artykuły. Czasami bowiem asortyment dostępny jest wyłącznie w jednym, konkretnym miejscu, a konsumenci nie lubią się rozczarowywać.
Gazetki promocyjne muszą być drukowane wysokiej jakości tuszem na sprawdzonym papierze. Jeżeli wybierzemy najtańsze materiały, prawdopodobnie nie zdobędziemy oczekiwanej liczby klientów. Odbiorcy coraz częściej zwracają uwagę na takie szczegóły, tym bardziej, że każdego dnia otrzymują sporo gazetek i widzą, której firmie faktycznie zależy na pozytywnym odbiorze. Kiepski papier może nadać się do skrzynki pocztowej, lecz jeżeli gazetka zostanie zostawiona w furtce, będzie się nadawać wyłącznie do kosza. Przez to firma pożegna się z następnym klientem, jaki mógłby się zainteresować jej propozycjami. Jeżeli w związku z tym planujesz zaprojektować materiały promocyjne, już wiesz, na co zwrócić uwagę, by gazetka przyciągała oczy i była dobrze odebrana przez interesujących się nią klientów. Zastosuj się do niniejszych wskazówek a osiągniesz oczekiwany efekt.