Czy wiesz jakie są opony i jakie warto wybrać? Wybór właściwej opony nie jest wcale taki łatwy

Wybór opon wydaje się dosyć łatwy. Są więc opony zimowe oraz letnie, są także opony całoroczne. Niby mały podział, niezbyt skomplikowany, a jednak jak dochodzi do zakupu to jest kłopot.

Wbrew różny opiniom opona nie jest tylko odrobiną kauczuku, zwłaszcza aktualnie nie możemy tak myśleć. Obecnie producenci prowadzą profesjonalne badania, kreują coraz nowe technologie, wykorzystują różne mieszkanki gumy i wzmocnienia. To sprawia, że powstają wysokie jakościowo opony, jak opony Pirelli czy Kormoran opony. To wszystko sprawia, że my, jako użytkownicy mamy coraz większe zagwarantowanie bezpieczeństwa przy zachowanym komforcie jazdy. Standardowy, znany wszystkim podział odnosi się do używania ich do pór roku. Mamy więc opony zimowe oraz letnie.



koła z oponami
Autor: EveryCarListed P
Źródło: http://www.flickr.com
Różnią się od siebie zawartością mieszanki gumy, tak więc zimowe są w większym stopniu miękkie, a również mniej podatne na niskie wartości temperaturowe. Letnie zaś są twarde, bardziej wytrzymałe w wyższych temperaturach. Niezwykle istotnym czynnikiem jest użyty bieżnik. (http://www.hurtopony.pl/osobowe.html) W “zimówkach” jest stworzony tak, żeby jak najlepiej odprowadzić wodę i błoto pośniegowe. Zapewni także możliwie najlepszą przyczepność na dość śliskich nawierzchniach. Obok tradycyjnych bloków, protektor jest wyposażony w bardziej małe nacięcia bieżnika. Umożliwiają one utrzymać auto na drodze, nawet podczas śnieżycy. Istnieje także inny, dodatkowy typ opon zimowych. Są to tak zwane opony błotno-śniegowe. Odznaczają się znacznie lepszymi blokami bieżnika, a jednocześnie szerszymi rowkami pomiędzy blokami i gęstą siecią dodatkowych lamelek. Jest także inny podział, jest on zależny od budowy wewnętrznej. Wyróżniamy w tym sensie modele diagonalne i radialne. Diagonalne wzmocnione są warstwami ułożonych pod różnym kątem tkanin. http://www.hurtopony.pl/

Wykorzystanie tego rodzaju rozwiązania maksymalizuje komfort jazdy, a jednocześnie odporność ścianek opon na uszkodzenia mechaniczne. Korzystnie jednakowoż wiedzieć, iż dzieje się tak kosztem większego zużycia paliwa i trochę mniejszej przyczepności. W samochodach osobowych używane są najczęściej opony radialne. Wykorzystując taką oponę masz pewność lepszej przyczepności i bardziej małego wykorzystania paliwa. Minusem jest z pewnością mniejsza wytrzymałość na uszkodzenia.